Školní poradenské pracoviště (ŠPP)
Cílem ŠPP je podpora žáků, rodičů a pedagogů. Výhodou ŠPP je poskytování poradenských služeb přímo ve škole. Tým ŠPP dobře zná prostředí školy a poradenské služby se tak stávají dostupnější jak pro žáky, tak i jejich rodiny. Pracovníci ŠPP zajišťuji realizaci depistážní, diagnostické, intervenční, konzultační, informační a metodické činnosti.
V případě, že by se právě u Vašeho dítěte objevily obtíže (změny v chování, problémy s učením, apod.), obraťte se s důvěrou na odborníky tohoto pracoviště. Určitě najdeme v rámci vzájemné spolupráce způsob, jak být nápomocni včas, aby děti neztratily zájem a radost ze vzdělání.
Členové týmu
Metodik prevence
M.Ed. Soňa Kohnová (kohnova@zstehov.cz)
Poradenské činnosti
1) Vyhledávání a orientační šetření žáků s rizikem či projevy sociálně patologického chování; poskytování poradenských služeb těmto žákům a jejich zákonným zástupcům, případně zajišťování péče odpovídajícího odborného pracoviště (ve spolupráci s třídními učiteli).
2) Spolupráce s třídními učiteli při zachycování varovných signálů spojených s možností rozvoje sociálně patologických jevů u jednotlivých žáků a tříd a participace na sledování úrovně rizikových faktorů, které jsou významné pro rozvoj sociálně patologických jevů ve škole.
3) Příprava podmínek pro integraci žáků se specifickými poruchami chování ve škole a koordinace poskytování poradenských a preventivních služeb těmto žákům školou a specializovanými školskými zařízeními
4) Koordinace a participace na realizaci aktivit školy zaměřených na prevenci záškoláctví, závislostí, násilí, vandalismu, sexuálního zneužívání, zneužívání sektami, prekriminálního a kriminálního chování, rizikových projevů sebepoškozování a dalších sociálně patologických jevů.
5) Koordinace přípravy a realizace aktivit zaměřených na zapojování multikulturních prvků do vzdělávacího procesu a na integraci žáků/cizinců; prioritou v rámci tohoto procesu je prevence rasizmu, xenofobie a dalších jevů, které souvisí s otázkou přijímání kulturní a etnické odlišnosti.
Speciální pedagog
Mgr. Marie Moravcová (moravcova@zstehov.cz)
1) Spolupráce s učiteli při vyhledávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků mimořádně nadaných.
2) Provádění prvotní individuální diagnostické činnosti s žáky s výukovými a výchovnými problémy, s mimořádným nadáním apod.
3) Poskytnutí úvodní poradenské konzultační služby žákům, kteří je sami vyhledají.